De nieuwe Camperlife 2022 gelanceerd ! ! - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu De nieuwe Camperlife 2022 gelanceerd ! ! - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu

De nieuwe Camperlife 2022 gelanceerd ! !

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Marja

02 Januari 2022 | Nederland, Lochem

December 2021 melden ik het al op dit“Waarbenjij” weblog, Camperlife is terug!.

Even terug in de tijd. Voorjaar 2013 (!) deelde we onze laatste ‘Camperlife on tour’. Het voorjaar in Friesland en eind mei door naar de Achterhoek. Waar we even tussen 2 woningen in, zelfs ‘officieel’ in de Land Rover Camper hebben gewoond!.

Najaar 2013 kochten we (een van oorsprong uit 1910 stammende) boerderij in Lochem. Buitenom in 2000 geheel herbouwd tot bungalow, intern nog deels in de oude boerderij indeling. We plande 5 jaar om het ‘boerderij’-interieur naar eigen smaak en levensloop bestendig te verbouwen. De Land Rover Camper ging in winterslaap, het verbouwen en inrichtte van onze nieuwe woning was eerste prioriteit. Oké, zijn nog steeds bezig, maar dat is meer in de afrondende fase (en hier en daar wat uitgelopen door de Corona pandemie).

We hielden de ‘oude’ Camperlife in de lucht, maar hoofdzakelijk met de verslaglegging van onze verbouwingen en Madeira. Als we voorjaar 2019 de Land Rover Camper weer uit zijn winterslaap wakker schudden, blijkt pas goed hoe onze (mijn) mobiliteit achteruit is gegaan. Het onderhoud, de hoge opbouw en het alkoof-bed boven de cabine zijn inmiddels hindernis banen geworden. “Tijd voor een list”; zou stripfiguur Tom Poes zeggen. Nog dat zelfde najaarverkochte we, na 35 jaar trouwe dienst, onze Land Rover Camper.

November 2019 adviseerde mijn Cardioloog dat; “Voordat uw MGUS teveel van uw conditie opeist, om de al lange tijd vooruit geschoven hartoperatie nu toch echt te gaan plannen” (Wat een vooruitziende blik had deze Cardioloog!).

We maakte een planning:

De hartoperatie, aansluitend de revalidatie en dan een nieuwe Camper bouwen. Maart 2020 schreef ik nog optimistisch; “En dan in maart / april op jacht naar de geschikte bestelwagen, om deze als ‘Hartrevalidatie’-projectzomer 2020 om te toveren tot een mooie ‘Buscamper”. “En, zodra het weer gaat ‘herfsten’, uit te rusten op Madeira !”. Alle voorgaande Campers hadden we zelf gebouwd. De inrichting van de nieuwe zelfbouw Camper stond, inclusief vele uitgewerkte details (!), al jaren in mijn tekenblok.

Maar helaas, om kort na een hartoperatie en midden in een Corona-pandemie kris-kras door Nederland (en Duitsland) te sjezen opzoek naar de geschikte bestelbus? Geen goed plan. Als november 2020 wederom de geplande Kerst reis naar Madeira sneuvelt, hakken we de knoop door.

Voorjaar 2021 gaat ons appartement op Madeira in de verkoop en van de opbrengst gaan we een leuke Camper kopen. Niks zelf bouwen. Zijn we tenminste weer 1 á 2 jaar verder. En toen ging het opeens snel, erg snel. Terug in Nederland meteen gestart met de zoektocht naar een goede gebruikte Camper. Eén welke het beste aansluit bij onze 40 jarige ‘Camperlife’-ervaring en vooral, past bij onze huidige leeftijd en mobiliteit.

Bij de Friese dealer ‘Swart Campers’ stuiten we opeen Weinsberg CaraBus 540 MQ, met een op 2 personen afgestemde inrichting. De basis is een 5,40 meter lange Fiat Ducato bestelauto voorzien van een 140 pk Multijet Euro-6 diesel en een ‘9-Speed’ ZF automatische versnellingsbak. Voor 95 % busje ‘doelstelling !

Nog delfde week hakken we de knoop door en sinds Kerst 2021 staat onze ‘Bus’ op het erf. De inbouw is verzorgd door de Duitse Caravan bouwer Weinsberg, onderdeel van de Knaus-Tabbert Groep. Het ‘CaraBus’ interieur is ingedeeld met een middenzithoek (M), waarbij de beide voorstoelen omgedraaid kunnen worden om zo een 4 persoonszithoek te creëren. Een vast dwarsbed (Q) achterin met bagage ruimte er onder. Uitgerust met een 75 liter Compressor koelkast, zonnepanelen op dak, een 102 liter verswater tank, cassette toileten Truma Combi verwarming (bijna) het gehele jaar inzetbaar.

En, zoals van mij te verwachten, heb ik die ontbrekende 5 % er zelf bij geklust.

Met deze CaraBus starten we 2022 de nieuwe Camperlife 2.0 serie,Rob [e-38] Marja.

NOOT: Zoals mogelijk al opgevallen, de “Waarbenjij’s” van 2020 en 2021 zijn verdwenen !

Door een onhandige ‘opfris’ actie van mij, zijn deze helaas gewist. Terug plaatsen kan, maar gezien de nieuwe start van Camperlife 2.0, lijkt mij dat niet echt zinvol. Heb voor deze eerst ‘nieuwe’-Camperlife blog hierboven een korte terugblik / samenvatting over 2019 – 2021 gemaakt.

Omdat ook de voorjaar 2022 geplaatste ‘Postingen’ zijn weg gevallen, heb ik deze opnieuw geplaatst. Heb geprogrammeerd, dat deze niet opnieuw in jullie e-mail vallen. Maar of dat gelukt is?Dus sorry als je toch een ‘oude’Waarbenjij heb gekregen.

Vanaf oktober 2022 gaan we de draad weer oppakken. Uiteraard, we hebben intussen al 2 reizen achter de rug. Ook die gaan we alsnog plaatsen.

Groeten uit de Achterhoek, Rob [e-38] Marja.

• 14 Oktober 2022 - 23:31

Joke Hiel:

Hallo Marja en Rob, jullie hebben wel een hele mooie camper aangeschaft. Ik hoop voor jullie dat jullie er nog jaren samen van kunnen genieten.