Druk, druk, druk . . . - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk . . . - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk . . .

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Marja

12 Juni 2022 | Nederland, Lochem

Na 2 jaar gedwongen) rust zijn ook in de Achterhoek de evenementen weer losgebarsten.

Eerste Pinksterdag nog even genoten op Camping “Hinterengarten”.

Tweede Pinksterdag weer ‘als van ouds’ naar de ‘Creatieve dagen’ in Markelo. Een mix van de kleedjesmarkt op Koningsdag, een Landbouw tentoonstelling, een treffen van oude tractor / auto’s / brommertjes en uiteraard, een biergarten met live muziek. Creatief waren een paar handige kereltje, welke een blikjes plet machientje hadden. Een 100 jaar oud motortje dreef een al even nostalgische compressor aan. En met die opgebouwde luchtdruk en een omgebouwde houtklover, plette ze drinkblikjes.

De ‘Creatieve dag’, daar kun je meer als één dag mee vullen.

Weekend 11 – 12 juni de ‘Pro-65’ Motocross. Zoals de naam al aangeeft, iets voor de Senioren onder ons. Leuke van deze internationale motor cross competitie is, dat de leeftijd van de berijder de leeftijd van zijn crossmotor opgeteld tenminste 65 jaar moeten zijn. Dus een pensionado mag op een nieuwe crosser, een 20er moet een crosser van 45 jaar oud aan de start verschijnen. Om enig gelijkheid te houden, zijn er wel leeftijdsklasse indelingen (voor de motoren dan!)

De oudste deelnemer was een krasse 80er op een crossmotor uit 2000 (tezamen goed voor pro 102!). En rustig aan?Nee dus (maar zand valt niet zo hard, uit eigen ervaring!). Altijd leuk om weer een aantal oude bekende tegen te komen.

In hetzelfde weekend de ‘Witte Wieven’-Rally. Een toertocht voor motoren, gebouwd voor 1939. Werd dus even delen. Rob naar de ‘Pro-65’ cross, Marja naar de ‘Witte Wieven’-rally. Bijzonder was de gele driewieler. Volgens de eigenaar ‘ooit’ ontworpen als bakkers kar. In Engeland waren 3 wielers voor de 2 WW populair. Ze waren wegenbelasting vrij en dus kwam er al snel een handel in omgebouwde gemotoriseerd bakfietsen. Dit is zo’n overlevend exemplaar (Voor de oudere IJmuidenaren; huisarts dr. Boosman uit Oud-Velsen had in de 50er jaren ook zo’n zelf verbouwde 3 wieler. Deed er zelfs zijn visites mee !).

Om de dag samen af te sluiten een afzakkertje gaan halen bij de Zwiepsemolen.

De aansluitende week werden we lam gelegd door een over de Achterhoek trekkende hittegolf. Ondanks de warmte, nog even naar Obelink, het vakantie warenhuis van Nederland. De laatste (?) inkopen gedaan voor de CaraBus. Wat een genot, na bijna 50 jaar een Camper met airco ! !

Vervolgens het jaarlijkse openluchtspel, dit keer met de titel “Het geheim van Anna”. Elk jaar (helaas 2020 en 2021 niet) repeteert een amateur toneelgroep uit Lochem een blijspel in. En een groep vrijwilligers bouwen er dan in een boerenschuur het bijpassende decor bij. Met als finale een 3 tal avondoptreden in het openlucht theater “de Zandkuil”. Het weer was uitstekend, dus ook de opkomst. En daar doen ze het voor (Begin 2000 ook al eens opgevoerd, maar toen totaal verregend)

Maar de ‘uitsmijter’ is komend weekend de ‘Zwarte Cross’ ! ! (ehh, nee we hebben geen kaartjes)

En Camperlife?, Onze nieuwe Kampeerbus?

Zaten even met de opvang van ons zwarte aanlopertje “Dumpy”. Maar we hebben voor 4 weken oppas / verzorging kunnen regelen. Dus na een afwezigheid van bijna 10 jaar, wordt het tijd om Camping “Hinterengarten” weer te verlaten en op “Camperlife On Tour” over te gaan. Wordt wennen; relax op mijn ‘Driver seat’, in plaats van stressen op Schiphol.

Waarheen? Ehh, de straat uit en bij de verkeerslichten linksaf! En verder zien we wel.

We houden jullie op de hoogte, Rob.