Bommelstein ! - Reisverslag uit Groenlo, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu Bommelstein ! - Reisverslag uit Groenlo, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Bommelstein !

Door: Rob en Marja

Blijf op de hoogte en volg Rob en Marja

20 Mei 2024 | Nederland, Groenlo

“Parbleu”; roept de Markies (Querulijn Xaverius) de Canteclaer van Barneveldt, buurman en adellijke ijdeltuit; “Bommel, U gaat verhuizen ?”.

“Ik lees inmiddels alweer 10 jaar Camperlife uut Lochem”, reageert de ‘Heer van stand’ Olivier (Ollie)B Bommel; “En zeg nu zelf, de Randstad wordt veel te druk.”. “We vertrekken net als trouwe fan’s Rob en Marja naar de Achterhoek. Of moet ik daar straks ‘trouwe aanhangers’ zeggen” memoreert de heer Bommel met een knipoog naar Normaal.

“Deze stuitende figuur is niets te dol”, reageert de Markies met enig minachting en vertrekt met opgeheven hanenkam naar zijn buiten. Mompelt nog hoorbaar; “Waarom bedrijft ge die platte grollen toch niet elders, amice?”

Tom Poes blijft even op de achtergrond en denk hardop”Mhh” en beaamd vervolgens de verhuizing. De eigenaar van Recreatiepark Marveld heeft een groot landgoed gekocht in Groenlo, waar hij een nieuwe ‘Bommelwereld’gaat bouwen. Te beginnen met kasteel, ‘Bommelstein’. Met daarachter een fantasierijk attractiepark voor jong en oud, ‘de Efteling van de Achterhoek’; “Als je begrijpt wat ik bedoel”, doceert heer Bommel. Compleet met (een copie van)de tuin van de Markies.Ook het ‘oude’ Rommeldam wordt hier herbouwd, uiteraard met een Politiebureau waar Commissaris Bulle Bas de leiding krijgt; “Bommel, wat je te zeggen hebt, zullen we netjes opschrijven, zodat we het later tegen je kunnen gebruiken”.

Inmiddels zijn naast het Recreatiepark de eerst bouwwerkzaamheden gestart. De eigenaar van ‘Marveld’ heeft grootse plannen om de geesteskinderen van Maarten Toonder nieuw leven in te blazen. In een 10.000 vierkantenmeter grote hal, welke kasteel ‘Bommelstein’ als blikvanger en entree gaat krijgen, komt een complete Bommelwereld.

De planning is om voorjaar 2025 de poorten te openen.

Tja, als trouwe lezer van de strips van Ollie B Bommel en Tom Poes (en deze af en toe zelfs citeer), zullen we ongetwijfeld bij de eerste bezoekers horen.

En met ons ? Zijn, zoals ik in de vorige ‘Waarbenjij’ al melden, druk bezig met de omschakeling naar ‘elektrisch’-verwarmen. Helaas; “Wat ‘vroeguhr’ in een weekend lukte, lukt nu nie meer”. Begin augustus komen ze de nieuwe verwarming plaatsen.

Maar eerst nog een maand Camperlife doen, als ik zo vrij mag zijn, Rob

• 03 Juli 2024 - 16:51

Niek Ten Holt:

Lochem naar Groenlo.

• 03 Juli 2024 - 16:53

Niek Ten Holt:

Ik wil graag Groenlo: ......., ........

• 04 Augustus 2024 - 23:26

Joke Hiel-van Der Linde:

Hallo Rob en Marja, John en ik hebben jaren geleden ook een week of twee gekampeerd op Recreatiepark Marleveld. Er waren toen ook sprookjesfiguren. Een leuke camping met genoeg mogelijkheden. En ook een leuk idee van de eigenaar om kasteel Bommelsteijn te bouwen voor Ollie B Bommel en Tom poes.