Camperlife Goes Oan! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu Camperlife Goes Oan! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu

Camperlife Goes Oan!

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Marja

21 Juli 2022 | Nederland, Nijmegen

Met enige vertraging vanwege een KNMI hittegolf alarm, draaide we woensdag 20 juli het erf af.

Met een Benelux kaart uit 2003 en een ACSI “Camping [e-38] Camperplaatsen” boek uit 2019 in het dashboard vlak. Maar ook een geavanceerd Zenec navigatie systeem er bovenop. Ik programmeer zonder verdere betekenis Epen (in Limburg) in en zet de modus op ‘Groeneroute’, wat dat ook betekenen mogen!! (leren we onderweg wel).

Eindelijk, na 7 jaar (!), isCamperlife weer onderweg!

Zoals vroeger, zonder duidelijk plan!

Met een volle diesel tank (90 liter) en een afgevulde watertank (102 liter) toch maar even langs de ‘Paarse Krokodil’ (Milieuplein Lochem). Met de fietsen achterop (en zonder Marja ;) brachten we 3180 kg op de weegschaal. Dus ruim binnen de maximale beladingsgrens van 3500 kg. Dat geeft een goed gevoel.

Door de vriendelijke dame uit de Zenec worden door het Centrum van Nijmegen geloodst, waar vandaag (ook met een dag vertraging) de 4-Daagse van start is gegaan. Oeps, we hebben opeens een doel.

Na Malden pakken we de donderdagroute van de 4-Daagse op. De bij vele lopers beruchte ‘Zeven heuvelen route’. Wijhebben deze altijd als de mooiste dag van de 4-Daagse beschouwd (maar wij trainde in de winter op Madeira)

Bekende omgeving, dus de digitale dame van de Zenec geef ik een vrije middag. Via Milsbeek belanden we bij ‘Den Diepen’, een restaurant aan de voet van de Zwarteweg, ook wel de Alp ‘d Huez van de 4-Daagse genoemd.

Mazzel, achter het restaurant blijkt een CP (Camper Plaats) voor max. 10 campers. Zijn de 3e, dus nog volop plek. En rond 23h00 onze kooi in. Onze eerste nacht in de CaraBus ! !.

‘Den Diepen’ had voor de lopers een fantastisch spelende coverband uitgenodigd. Een COVER-band met hoofdletters!. Een groep leeftijdsgenoten speelde de sterren van de hemel. Inderdaad, vanwege de eerste lopers, gingen zij donderdag ochtend rond 06h30 met de eerste klassiekers de lucht in.

Wij (ik) starten s’ochtends wat moeizamer, maar rond 09h00 zaten ook wij op onze stoeltjes de lopers aan te moedigen. Tja, we kunnen het beide niet meer, maar je voeten jeuken in je gympies als je de 10 duizenden enthousiaste lopers voorbij ziet komen. Ondanks wat app-verkeer, helaas wat bekende misgelopen.

Als beloning voor de goede CP. die avond maar bij ‘Den Diepen’ blijven eten. Biertje / wijntje erna en rond 23h00 onze kooi in.

Morgen door richting Belgische Ardennen, Rob.

• 05 Augustus 2022 - 16:38

Frans Geenevasen :

Fijn dat jullie weer inclusief camper on line zijn .. geniet van de mooie dagen...

• 05 Augustus 2022 - 21:37

Rob En Marja Dekker:

Door een traag internet op een Luxemburgse Camping, heb ik een 'vinkje' te vaak gedrukt. En zjn alle voorgaande postingen verloren gegaan. Kunnen we mogelijk nog herstellen. Tot die tijd geen nieuwe postingen van onze eerste reis met de CaraBus. Rob.

• 17 Augustus 2022 - 17:14

Lúcia Gonçalves:

Saudações da Madeira! Chego tarde, mas chego. :) É muito bom saber que a aventura continua. : D. Abraço grande.

• 29 September 2022 - 23:12

Joke Hiel :

Joke Hiel, wat leuk dat jullie weer met de camper op pad zijn gegaan en ook nog naar de vierdaagse gekeken in Nijmegen en jullie zijn ook nog doorgegaan naar de Belgische Ardennen. Jullie hebben wel een mooie camper.
    Ik ben dit jaar een week naar Truus in Kroatië geweest en ook drie weken op de camping in Epe. Ik heb heel mooi weer gehad.