TOP 2000, Camperlife Jaaroverzicht. - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu TOP 2000, Camperlife Jaaroverzicht. - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu

TOP 2000, Camperlife Jaaroverzicht.

Door: Rob en Marja

Blijf op de hoogte en volg Rob en Marja

01 Januari 2023 | Nederland, Lochem

Het jaar 2022 begon veel beloven.

Een nieuwe Camper op de oprit en Corona onder controle.

Grootse plannen voor “Camperlife 2.0, een nieuwe start”.

In gedachte kwamen een ‘Rondje Oostzee’, ‘The Midlands (Engeland)’, zelf Ierland, alweer langs.

Nog ‘even’ de laatste verbouwingsklus afronden (Serre) en dan de Wilde Wijde Wereld in. Maar dan de echte www.

En toen moest Poetin zo nodig de rust in Europa verstoren. Met alle onzekerheden die volgde. Met de TOP 2000 op de achtergrond, dwalen we via de muziek door 2022;

Helaas niet meer in de TOP 2000, Merry Xmas Everybody – Slade, blijft een klassieker (1973). Gelukkig, na 3 x Kerst in Quarantaine, mogen we weer de stad in. Naar de (Duitse) Kerstmarkten. Gezellig aanschuiven bij vrienden en familie. En het jaar afsluiten met donderende Carbid bussen. Was weer even wennen !,

1857 = Als de zon schijnt – André van Duin. Dat is zomer 2022 zeker gelukt. Met de zonnepanelen een record aan 2769 kWh binnen gelepeld. Gezien de inmiddels torenhoge energie prijzen een meer dan welkome afsluiting van 2022. De geplande 250 dage ‘gasloos’-verwarmen hebben we, dankzij de schaatspret, net niet gehaald,

1806 = Summertime – Brainbox. En niet alleen zon, ook de temperaturen boekte records. Tijdens ons rondje ‘Camperlife on tour’ regelmatig op zoek naar een puntje schaduw of een zuchtje verkoelende wind!

1708 = Apache – Shadows (!). Gewoon heerlijke muziek!,

1333 = De Boer is Troef – Normaal. Zitten hier in de Achterhoek midden tussen zowel ‘Natura 2000’ gebieden als hard werkende Boeren. En dan merk je al snel, de stikstof discussie gaat in het Westen (Den Haag) anders dan hier in het Oosten. De waarheid ? Die ligt hiertussen (maar niet in Amersfoort),

1243 = Driver’s Seat – Snif ‘n’ the tears. Nee, geen verdriet, maar tranen van geluk, weer op de bestuurders stoel door Europa snorren. Camperlife 2.0, wat hebben we dit de afgelopen 8 jaar gemist !De water en diesel tank vol een gewoon gaan,

1036 = Everybody needs somebody – Blues Brothers, een titel waar na 2 Corona jaren weinig aan toe te voegen is,

994 = Suzie Q – Creedence Clearwater Revival, mijn favoriete band uit de 70er jaren. Gelukkig rijkelijk aanwezig in de TOP 2000. Helaas heeft ‘Suzie’, mijn kleine Suzuki motorfietsje, dit jaar weinig kilometers op z’n teller mogen bijschrijven. Mijn MGUS begint steeds meer van mijn mobiliteit af te knabbelen,

402 = La Garage – ZZ Top, die mannen met die mooie grijze baarden en hun heerlijke Country muziek. “La Garage”, waar we afscheid hebben genomen van ons trouwe maatje“Freebee”,

276 = Mother Earth – Whithin Temptations. Tja, waar gaat de Wereld heen in 2023?,

113 = Have You ever seen the rain - Creedence Clearwater Revival. Voor het 3e jaar op rij, bleef de neerslag fors achter bij de behoefte. Eén blik in de tuin spreekt boekdelen, dus 2023 maar weer voor de 3e keer nieuw gras in zaaien. Katje ‘Dumpy’ geniet volop van die warmte en droogte. Lekker graven in de tuin en achter de muizen aan. Maar als er maar één druppel neerslag dreigt, zit ze meteen te mokken op de trap,

27 = Shine on you crazy diamond – Pink Floyd, het progressieve rock nummer uit 1975 duurt in de volledige versie 26 minuten. De TOP 2000 houdt het op de korte versie, toch nog bijna 15 minuten om weg te dromen naar de 70er jaren J ,

Onder het genot van een mooie Belgische Dubbel en frisse ‘Bubbels’ gaan we er echt voor zitten, de laatste uren van de TOP 2000. En opmaken voor de jaarwissel.

Wij wensen alle volgers een gezond en voorspoedig 2023, Rob [e-38] Marja.

• 06 Januari 2023 - 16:11

Rob Hinse:

Ik wens jullie ook een voorspoedig 2023. Jullie zien weer uit naar veel reisplezier. Met zo'n mooi rijdend huisje voor de deur blijf je niet thuis en gaan jullie er weer lekker op uit. Ik zie uit naar de verslagen!

• 11 Januari 2023 - 22:56

Joke Hiel:

Hallo Rob en Marja, jullie ook nog de beste wensen voor 2023 en dat jullie maar veel gebruik kunnen maken van de camper. Leuk met een greep uit de Top 2000.