Marja is Jarig ! - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu Marja is Jarig ! - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu

Marja is Jarig !

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Marja

08 Maart 2022 | Nederland, Lochem

Welkom in 2022. Voor de meeste weer een nieuw jaar, wat inmiddels alweer (helaas) zijn sporen achterlaat. Maar als getal 2022 haalt het bij ons een stroom van herinneringen op. Hebben 40 jaar (!) 2022 als Postcode gehad !

50 jaar geleden vierden we de eerste verjaardag samen. Eén verjaardag verder kunnen we de familie melden, dat we een huis gekocht hebben. En weer een jaar later vierde we Marja haar eerste verjaardagsfeestje in de Lombokstraat, inderdaad, op Postcode 2022.

Vermeldenswaardig was de ‘woning’-inrichting op deze verjaardag. Cement zakken met een oud gordijn erover als zitplek. Schragen met steigerdelen als tafel en looplampen met rode en gele plastic emmertje er over heen als ‘sfeer’-verlichting. Voor de warmte zorgde een ouderwetse potkachel, welk heel strategisch naast de zaagtafel stond.

Uiteraard, dan mag deze 50 ste Jubileum verjaardagen niet zonder een ‘passend’ geschenk voorbij laten gaan.

Dus onder toeziende oog van onze onvolprezen ZZPers, reed dinsdag rond 13h00 een grote Betonmixer het erf op. Even later stroomde 2 kubieke meter vloeibaar beton onze woning binnen.

We zijn weer aan het klussen ! !

Tussen huis en garage hebben we overkapping met de open zijde pal zuid. Vooral met een ochtend zonnetje kan het er, zelfs in de winter, snel aangenaam worden.

Als we aan het (tuin) klussen zijn houden we hier vaak onze koffie [e-38] lunchpauze. Zo ontstond in 2015 het idee om deze ruimte tzt tot een serre te verbouwen.

Maar er waren belangrijkere items.

Als de najaar 2017 de wel erg wankele houten tussenwand echt aan vervanging toe is, komt het ‘serre’-plan weer boven. Met dit ideeën in het achterhoofd, meteen goede isolatie en HR glas laten plaatsen. En de afspraak om over 1 á 2 jaar het ‘Serre’-plan af te ronden.

Maak december 2017 meer realistische digitale ontwerp en besprek dit met de ZZPers.

Maar zoals zo vaak, er kwamen andere zaken tussen. Vakantie op Madeira, de Land Rover Camper (welke we niet meer door de APK kregen en september 2019 verkochten). Mijn hartoperatie (februari 2020) en aansluitend rolde we de Corona pandemie binnen. Maar ook de agenda’s van de ZZPers liep niet altijd parallel aan onze plannen. Ben je zomaar 4 jaar verder.

Maar begin februari is het ‘Serre’-plan weer opgepakt. En na de nodige voorbereiding, vandaag de eerste grote stap, het storten van de betonvloer ! ! Rob.