Op doorreis, België - Camperreis Part 2 - Reisverslag uit Wechelderzande, België van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu Op doorreis, België - Camperreis Part 2 - Reisverslag uit Wechelderzande, België van Rob en Marja Dekker - WaarBenJij.nu

Op doorreis, België - Camperreis Part 2

Door: Rob en Marja

Blijf op de hoogte en volg Rob en Marja

11 Juni 2023 | België, Wechelderzande

We hadden op Goeree-Overflakkee een afspraak met goede vrienden, welke zijn terug verhuisd van Madeira naar hun geboorte eiland ‘Goeree’. Dus vanuit Zeeland naar het Zuid-Hollandse eiland (!), waar in principe de Ramp van ’54 meer sporen heeft achtergelaten dan in Zeeland.

Was weer even lekker bijkletsen over: “weet je nog . . . , toen op Madeira”. Tussendoor in hun nieuwe huis ook wat elektrisch probleempjes uit de wereld geholpen. Die avond, op advies van hun dochter (Kristel, bedankt) naar een kleine camping ’t Vogelnest’, in Stad aan de Haringvliet gereden.

Voor de volgende stop programmeer ik voor donderdag ( 8 juni), een kleine ‘Camper Camping’ in de Belgische Kempen in de navigatie. Ondanks dat de voorgestelde route via de Antwerpse Oost-ring gepland staat, meld mw. Zenec optimistisch: 1 uur en 43 minuten reistijd. We twijfelen als we ter hoogte van de afslag Woensdrecht / Wuustwezel (B) zijn. Maar het verkeer op de A4 richting Antwerpen stroom gestaag door. Te laat. Waar de A4 en A1 zich op de Antwerpse ring samenvoegen loopt alles vast. Nog 56 minuten tot uw bestemming, meld het navigatie scherm. Enfin, we schuiven bijna een uur lang, 4 banen breed, deurkruk aan deurkruk, naar de A3, de afslag ‘Liege’.

Nog 43 minuten tot uw bestemming meld het scherm. Maar we worden beloond voor het ongemak. De via het ACSI boekje gevonden Camper-Camping ”Siësta” ligt aan een lang zandpad, midden in de bosrijke Kempen.

En met slechts 28 plekken rondom een echte Mexicaanse “Cantina”, een plek uit ‘het boekie!’. Hadden gelukkig (tegen onze gewoonte !), vooraf gebeld voor een plek tot maandag.

Meteen in het ‘Ster’-menu bijgeschreven (POI)

Ciao, Rob.

• 28 Juni 2023 - 14:10

Niek Ten Holt:

Goeree-Overflakkee daar bezocht hij en zij (Magic). Later ging het naar Exel (één apart: de Runen!, Jan) en Noordzijde (Niek) en anders. Stenen! En daarna ging hij naar België ........